Język i styl

  • Artykuły powstają w języku polskim. Dodatkowo możliwe jest tłumaczenie na j. angielski, niemiecki, szwedzki, rosyjski i inne.
  • Artykuły, wpisy blogowe, eseje, reportaże, felietony – w zależności od ich rodzaju i tematyki – są tworzone w stylu publicystyczno-dziennikarskim, popularnonaukowym lub naukowym, niekiedy także artystycznym (literackim) bądź osobistym. Artykuły sponsorowane są pisane w stylu publicystyczno-dziennikarskim albo popularnonaukowym, z uwzględnieniem elementów marketingowych. Notki prasowe powstają w stylu dziennikarskim, specyficznym dla informacji prasowych.

Obszary specjalizacji

Specjalizuję się w pisaniu treści z obszaru usług biznesowych i sprzedaży, a także nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych, rolniczych i leśnych, medycznych i nauk o zdrowiu oraz wybranych nauk technicznych i ekonomicznych.

Dotychczas stworzyłam publikacje z takich dziedzin wiedzy, jak między innymi:

  • kultura, antropologia kulturowa, etnologia, sztuka
  • reklama, marketing, zarządzanie
  • turystyka, krajoznawstwo
  • usługi biznesowe, sprzedaż (dowolna branża)
  • technologie: elektronika (komputery, foto, telefony), aplikacje
  • zdrowie (medycyna: wybrane dziedziny, żywienie, sport, psychologia)
  • coaching (rozwój zawodowy i osobisty, hobby, doskonalenie)
  • aranżacja wnętrz, architektura
  • motoryzacja, kosmetologia, pszczelarstwo, pedagogika, historia i inne
  • lifestyle, trendy, zjawiska społeczno-kulturowe
  • prawo i finanse
  • moda, uroda

Jakość merytoryczna

  • Pisząc, wykorzystuję dostępne publikacje popularne i/lub eksperckie: czasopisma, książki, dysertacje, raporty, wyniki badań, filmy, podcasty, webinary, artykuły prasowe i internetowe, zawsze wnikliwie sprawdzając jakość materiału źródłowego. W zależności od tematyki tekstu i indywidualnych ustaleń powołuję się także na ustawy i rozporządzenia czy wypowiedzi ekspertów, np. specjalistów z Twojej firmy.
  • Proces tworzenia treści jest poprzedzony gruntownym, skrupulatnym researchem materiałów źródłowych, oceną ich przydatności oraz analizą i syntezą zgromadzonych danych.
  • W przypadku artykułów eksperckich zawarte w treści tezy i cytaty zawsze opatruję stosownymi przypisami bibliograficznymi (APA).
  • Każdy artykuł piszę zgodnie z najlepszymi praktykami content marketingowymi i etyką dziennikarską, by spełniał on reguły prawdy, obiektywizmu, uczciwości, szacunku i tolerancji, pierwszeństwa dobra odbiorcy, oddzielenia informacji od komentarza, wolności i odpowiedzialności.
  • Gotowy artykuł poddaję profesjonalnej redakcji i korekcie językowej.
  • Porada: dokładam wszelkich starań, aby artykuł był wiarygodny i rzetelnie prezentował dany temat. Firmy, z którymi współpracuję, w określonych sytuacjach przekazują gotowe teksty do swoich działów technologicznych czy medycznych w celu przeprowadzenia weryfikacji merytorycznej. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności nanoszę stosowne poprawki.
  • Jeżeli w internecie/bibliotekach nie ma jeszcze żadnych/wystarczających informacji na zadany temat, proszę o dostarczenie na nasz adres: kontakt@pressweb.com.pl materiałów źródłowych, które umożliwią stworzenie rzetelnego artykułu. W wybranych przypadkach, np. gdy do stworzenia tekstu konieczny jest dostęp do płatnej publikacji naukowej, zamówienie może wymagać dopłaty – w takiej sytuacji zawsze informuję o wysokości ewentualnego dodatkowego kosztu i indywidualnie uzgadniamy dalsze kroki.

Publikacja

Gotowe artykuły można opublikować na swojej stronie firmowej, blogu, portalu czy w magazynie firmowym (owned media), jak również na portalach i blogach zewnętrznych oraz w prasie (paid media).

Obsługę publikacji można zrealizować samodzielnie lub powierzyć Press&Web. Obsługuję blogi firmowe/biura prasowe postawione na:

  • WordPress, w tym z wtyczką WPBakery Page Builder (Visual Composer),
  • Shoper, Shoplo,
  • Prowly, Atavist, biuroprasowe.pl (WhitePress),
  • innych stronach ze standardowym systemem publikacji wpisów.

W przypadku kompleksowej usługi:

  • piszę artykuł,
  • publikuję artykuł wraz ze zdjęciem/zdjęciami na wskazanej stronie WWW, np. blogu,
  • formatuję style, dodaję tagi, umieszczam opis SEO (opcjonalnie), ustalam datę publikacji (bieżąca data lub wpis planowany na określony dzień i godzinę),
  • na stronach z WPBakery Page Builder opcjonalnie ustalam marginesy, tworzę galerie zdjęć, dodaję filmy (np. embed z YouTube) i zamieszczam inne elementy tekstowe, produktowe, social media etc.

Próbki tekstów

Doskonale rozumiem, że chcesz mieć absolutną pewność co do jakości zamawianych treści.

Wybrane przykładowe teksty mojego autorstwa można zobaczyć w portfolio.

Na indywidualne zamówienie, przed podjęciem ewentualnej współpracy, mogę napisać próbkę tekstu (usługa odpłatna).

Umowa

Popisanie umowy o współpracę (zarówno jednorazową, jak i stałą) nie jest konieczne.

Wraz z ofertą otrzymujesz Regulamin, który ustala wszystkie warunki współpracy, takie jak: zasady składania i realizacji zamówień, warunki płatności, prawo autorskie, rękojmia za wady, ochrona danych osobowych, reklamacje i rezygnacja ze współpracy (w pozostałych kwestiach obowiązują przepisy Kodeksu cywilnego).

Akceptacja oferty i Regulaminu (który możesz zobaczyć też pod tym linkiem) jest podstawą do podjęcia współpracy.

W wyjątkowych przypadkach możemy podpisać odrębną umowę (np. z klauzulą poufności), jeżeli jej zawarcie jest z jakiegoś powodu wskazane.

Składanie zamówienia

Zamówienie możesz złożyć i od razu opłacić online na stronie www.pressweb.com.pl, w zakładce Content Shop. To naprawdę wygodny sposób, pozwalający zamówić usługi nawet w środku nocy!

Jeśli w naszej ofercie online nie znalazłeś tego, czego szukasz, złóż zamówienie mailowo na adres: kontakt@pressweb.com.pl (odpowiemy do 3 dni roboczych, zazwyczaj tego samego dnia, w ciągu kilku godzin).

Niezależnie od metody złożenia zamówienia, składając je potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz go.

Dopasowanie usługi i wariantu

Przejrzyj listę kategorii lub skorzystaj z wyszukiwarki, by znaleźć odpowiednią usługę. Przy każdej znajdziesz szczegółowe informacje na jej temat. Jeśli nie wiesz, co wybrać skontaktuj się z nami – chętnie udzielimy odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania (poza tym: „Co było pierwsze – kura czy jajko?”, bo na ten dylemat my też nie znamy odpowiedzi).

Niektóre usługi posiadają warianty, które różnią się zakresem i ceną usługi – pamiętaj, by wybrać dokładnie taki, jaki chcesz zamówić lub skontaktuj się z nami w razie wątpliwości. Warianty mogą dotyczyć np.: objętości znaków ze spacjami tekstu, liczby stron, kwoty współpracy, sztuk, rodzaju reklamy, miejsca publikacji, typu grafiki i innych zmiennych.

Wyboru wariantu dokonuje się poprzez rozwinięcie listy opcji (po prawej stronie zdjęcia usługi) i kliknięcie odpowiedniego wariantu (zwróć uwagę, że niektóre listy wariantów są przewijane i obejmują wiele opcji do wyboru). Po kliknięciu wybranego wariantu, cena usługi ulegnie zmianie. Jeśli jesteś zdecydowany, kliknij przycisk „Zamów” – usługa zostanie dodana do koszyka. Jeżeli żaden z wariantów nie odpowiada Twoim potrzebom i chcesz otrzymać indywidualną ofertę, skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.

TIP Zamówiłeś pakiet np. z określoną ilością znaków ze spacjami, ale okazało się, że Twoje zamówienie wymaga tekstu o większej objętości? Nie martw się! Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, poinformujemy Cię wcześniej i spytamy o Twoją decyzję – możesz domówić większą ilość znaków ze spacjami i dopłacić za nią. Jeśli Twoje środki finansowe są wyjątkowo ograniczone, zaproponujemy Ci inne rozwiązanie, starając się, by było równie satysfakcjonujące i zgodne z Twoimi potrzebami.

Potwierdzanie zamówienia

Jeżeli kompletowanie zamówienia jest zakończone – przejdź do koszyka. Zobaczysz w nim wybrane usługi i ich ilość. Możesz zmniejszyć lub zwiększyć ilość usług, ręcznie wpisując ich liczbę w przeznaczone do tego pole „Ilość” lub korzystając z automatycznych symboli zwiększania/zmniejszania liczby sztuk. Możesz też usunąć usługę z koszyka, ustawiając wartość sztuk na zero lub klikając przycisk „X” po prawej stronie formularza zamówienia. Po wprowadzonych zmianach system automatycznie przeliczy zawartość koszyka i ceny na nowo.

Jeśli chcesz coś domówić, kliknij „Kontynuuj zakupy”, a gdy kompletowanie zamówienia jest zakończone, kliknij „Zamawiam i płacę”.

Sposoby płatności

Podaj pełne dane do zamówienia i wybierz formę płatności, wypełniając wskazane pola w formularzu zamówienia, a następnie opłać zamówienie.

Jeśli wybrałeś płatność online (przelew elektroniczny lub płatność kartą kredytową/debetową), po złożeniu zamówienia zostaniesz przekierowany do automatycznego systemu płatności elektronicznych przelewy24.pl. Kierując się wskazówkami podanymi na ekranie, dokonaj płatności. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych Klientów, umożliwiamy szybki, wygodny i w pełni bezpieczny sposób opłacania zamówień poprzez system płatności elektronicznych. Bezpieczeństwo płatności online zapewnia system przelewy24.pl, oferujący aż 30 różnych metod płatności.

Jeśli wybrałeś tradycyjny przelew bankowy, odbierz e-mail, w którym znajdziesz dane do wpłaty (są one także podane w Regulaminie § 4 składanie zamówień i płatności, ust. 3). Przelew możesz opłacić w swoim banku, w banku internetowym lub np. na poczcie. Pamiętaj, że czas realizacji przelewu tradycyjnego jest znacznie dłuższy niż płatności elektronicznej. Realizację usług rozpoczniemy po odnotowaniu wpłaty na naszym koncie. Jeśli chcesz przyspieszyć realizację usług, prześlij potwierdzenie przelewu na adres kontakt@pressweb.com.pl.

Fakturowanie zamówień

Do zamówienia otrzymasz fakturę proforma. Po otrzymaniu specyfikacji zamówienia, a także Twojego przelewu lub informacji o pozytywnej autoryzacji wpłaty przez system płatności elektronicznych, rozpoczniemy realizację zamówienia.

Pamiętaj, że:

  • zamówienia i faktury proforma nieopłacone w ciągu 5 dni są anulowane;
  • niezależnie od wybranej formy płatności, realizacja zamówienia rozpoczyna się po pozytywnej autoryzacji przelewu (przelew elektroniczny, płatność kartą płatniczą) lub po wpłynięciu środków na konto Press&Web (płatność tradycyjnym przelewem),
  • w przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy przypisany do Twojej karty płatniczej,
  • świadczone usług podlegają ochronie prawa autorskiego, a zgodnie z Regulaminem prawo do korzystania z opracowanego dzieła (tekstu, publikacji, grafiki etc.) obowiązuje dopiero po dokonaniu płatności.

Dokument sprzedaży, czyli e-fakturę, wyślemy na podany przez Ciebie adres e-mail z chwilą oddania gotowej usługi, nie później niż 7 dni po terminie zakończenia realizacji zamówienia.

Faktury (w tym faktury proforma) wysyłamy wyłącznie elektronicznie jako dokument .pdf, bez podpisu.

Specyfikacja zamówienia

Po zamówieniu i opłaceniu usługi prześlij na nasz adres e-mail kontakt@pressweb.com.pl informacje o specyfikacji zamówienia. Jeśli cenisz swój czas, szczegółowo opisz zakres i specyfikację prac. Im więcej informacji podasz nam w pierwszym kontakcie, tym szybciej rozpoczniemy realizację zamówienia i tym mniej dodatkowych pytań będziemy Ci zadawać.

Każde zamówienie może wymagać omówienia w najdrobniejszych aspektach, dlatego przed podjęciem prac kontaktujemy się mailowo lub telefonicznie, by poznać Twoje potrzeby i oczekiwania.

Możesz zostać poproszony o podanie informacji, takich jak:

  • tematy tekstów, sugerowane tytuły, konspekty, opisywane zagadnienia, objętość poszczególnych treści, przeznaczenie tekstów, materiały źródłowe, styl tekstów,
  • liczba stron,
  • paleta kolorów (HEX, RGB) Twojej firmy, którą trzeba zastosować w publikacji i na grafikach,
  • rodzaje czcionek stosowanych przez Twoją firmę, jakich trzeba użyć w publikacji i na grafikach,
  • adresy URL Twojej strony WWW, podstron (np. konkretnych produktów) oraz kanałów social media, do których będą prowadziły linki z publikacji,
  • adresy URL Twoich filmów w serwisie YouTube, które można embedować do publikacji.

Możesz także zostać poproszony o przesłanie dodatkowych materiałów, takich jak:

  • zdjęcia, ilustracje, schematy, wykresy i inne grafiki (pamiętaj, że muszą to być pliki, do których posiadasz prawo autorskie lub licencję na wykorzystywanie),
  • zdjęcia produktów (o ile nie można pobrać ich z Twojej strony WWW),
  • materiały źródłowe, na podstawie których mają być napisane wybrane teksty.

Termin realizacji

Usługi na zamówienie indywidualne

Jeśli złożyłeś i opłaciłeś indywidualne zamówienie, skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 3 dni roboczych (zazwyczaj 24 h) w celu potwierdzenia jego przyjęcia do realizacji. Możemy także poprosić o podanie szczegółowych informacji do zamówienia (patrz: Specyfikacja zamówienia).

Termin realizacji zawsze ustalamy indywidualnie, gdyż zależy on od wielu czynników. Są zamówienia, które realizujemy w ciągu 24 h, jak również i takie, które trwają 2 – 10 dni roboczych czy dużo więcej. Zawsze jednak staramy się pracować możliwie jak najszybciej. Szacowany czas realizacji podajemy po otrzymaniu zamówienia, poznaniu Twoich oczekiwań i ustaleniu pozostałych warunków współpracy.

Mając niezbędne dane, dokonujemy analizy i syntezy otrzymanych informacji i opracowujemy koncepcję/projekt zamówionej usługi. Następnie przystępujemy do konkretów, czyli tworzenia. Zamówione teksty oddajemy w ręce zawodowego korektora, który je „szlifuje”.

Uwaga! Jeśli potrzebujesz realizacji usługi w trybie pilnym, koniecznie poinformuj nas o tym w e-mailu lub komentarzu do zamówienia!

Produkty elektroniczne (gotowe do kupienia „od ręki”)

Natychmiast po złożeniu zamówienia:

  • przejdziesz do zintegrowanego systemu płatności elektronicznych, gdzie szybko i wygodnie opłacisz Twoje zamówienie,
  • otrzymasz e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia oraz osobny e-mail dotyczący statusu transakcji płatności,
  • zamówione i opłacone produkty będą gotowe do pobrania w przeciągu 3 dni roboczych (zazwyczaj 24 h). Na Twój adres e-mail otrzymasz powiadomienie o możliwości pobrania plików z linkiem – wystarczy w niego kliknąć i postępować zgodnie ze wskazówkami, by pobrać na komputer (tablet, smartfon lub inne urządzenie) zamówione i opłacone produkty.

Odbiór i akceptacja zamówienia

Gotowe zamówienie przesyłamy na Twój adres e-mail. W przypadku stałej współpracy plik Excel z zamówieniem oraz pliki ze zrealizowanymi usługami udostępniamy także poprzez Google Drive.

W ciągu 5 dni kalendarzowych od przesłania przez nas gotowych tekstów/innych zrealizowanych projektów, możesz:

  • zgłosić uwagi lub sugestie zmian,
  • zaakceptować zrealizowane zamówienie.

Jeżeli w ciągu 5 dni kalendarzowych nie otrzymamy od Ciebie od żadnej wiadomości (w tym z prośbą o wydłużenie terminu akceptacji, np. gdy jedziesz na urlop), uważamy zamówienie za zrealizowane i zaakceptowane.

Zmiany i poprawki zamówienia

Samodzielna modyfikacja

Masz prawo do samodzielnej modyfikacji utworu (np. tekstu) zgodnie z własnymi potrzebami, tj. wprowadzania skrótów, własnych tytułów i śródtytułów, przeprowadzania korekty zgodnie z obowiązującymi zasadami redakcji, przycinania, zmiany koloru, tłumaczenia na inne języki itp. – z zastrzeżeniem, że zmiany merytoryczne w tekstach lub poważniejsze zmiany w grafikach, które całkowicie zmieniałyby ich przekaz, formę, znaczenie itp., powinny być uprzednio skonsultowane z redakcją Press&Web.

Modyfikacja realizowana przez Press&Web

Jeśli efekt usługi zrealizowanej przez nas na indywidualne zamówienie nie spełnia Twoich oczekiwań, masz prawo zażądać zmian lub przystosowania utworu, np. artykułu, tekstu marketingowego, grafiki, magazynu, do Twoich potrzeb.

Pierwsza poprawka jest bezpłatna (w cenie usługi).

Druga i każda kolejna poprawka jest/może być odpłatna. Cena za wprowadzenie jakichkolwiek modyfikacji ustalana jest indywidualnie i zależy od szczegółowej specyfikacji zamówienia oraz od Twoich oczekiwań.

  • Niewielkie zmiany, np. poprawka błędnej nazwy, zmiana jednego słowa czy przestawienie kolejności akapitów, to zazwyczaj drobne modyfikacje, które realizujemy bezpłatnie.
  • Jeśli chodzi o większe, częściowe lub całkowite modyfikacje utworu (tekstu, publikacji, grafiki etc.) – który z założenia został przygotowany na podstawie ustalonego wcześniej i zaakceptowanego przez Ciebie konspektu – niejednokrotnie wymagają wielu godzin pracy i wprowadzenia znaczących zmian np. w treści, układzie etc. Akceptując konspekt usługi, zgadzasz się na jej finalny kształt. Jeżeli po pierwszej, bezpłatnej poprawce nagle zmieniasz zdanie, np. wpadasz na pomysł całkowicie innego konspektu artykułu czy grafiki, to w wielu przypadkach będzie to traktowane jako ponowna realizacja usługi w całości lub jej części – właśnie dlatego wprowadzenie zmian może wymagać dopłaty. Może, co nie oznacza, że musi – jesteśmy świadomi, że delikatna zmiana zapisu jednego czy dwóch zdań nie powinna być traktowana jako „druga i kolejna poprawka”, dlatego nie obawiaj się: współpracujemy z zachowaniem rozsądku i po prostu po ludzku.

Uwaga! Jeżeli uznamy, że sugerowane przez Ciebie poprawki lub modyfikacje z jakiegoś powodu nie mogą być wprowadzone, poinformujemy Cię o tym i zaproponujemy inne rozwiązanie, które spełni Twoje oczekiwania. Zdarza się, że otrzymujemy żądanie wprowadzenia zmian, które znacznie obniżyłyby np. jakość tekstu lub zmieniły jego przekaz czy też spowodowałyby, że tekst byłby niepoprawny pod kątem językowym, merytorycznym lub pozycjonowania. W takiej sytuacji wyjaśnimy Ci, dlaczego Twoje rozwiązanie nie powinno być zastosowane i zaproponujemy inne.

Reklamacje, zwroty, rezygnacja ze współpracy

Rezygnacja z zakupu

Rezygnacja z zamówionych produktów lub usług (anulowanie zamówienia złożonego online lub mailowo) następuje w przypadku, gdy nie opłacisz wystawionej przez nas faktury proforma w terminie 5 dni.

Rezygnacja ze współpracy

Kwestię tę ustala § 7 Regulaminu.

Reklamacje

Możesz złożyć reklamację, jeżeli zamówione produkty/usługi okazały się wadliwe lub niezgodne z umową, tj. opisem produktu oraz indywidualnymi ustaleniami dot. specyfikacji zamówienia.

Indywidualne ustawienia Twojego komputera i monitora, powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o produktach, nie mogą być podstawą reklamacji.

Reklamacje prosimy składać na adres: kontakt@pressweb.com.pl.

Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni od ich otrzymania.

Szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie.

Zwroty

Zwrotowi nie podlegają:

  • produkty elektroniczne,
  • produkty i usługi spersonalizowane (przygotowane zgodnie z przekazaną specyfikacją zamówienia) i podlegające ochronie przewidzianej w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83), czyli różnego typu grafiki, infografiki, teksty, artykuły, opisy i inne,

Pozostałe produkty polegają zwrotowi na zasadach przewidzianych obowiązującymi przepisami prawa, w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia.

Co to są prawa autorskie?

Prawa autorskie (prawa własności intelektualnej) mają na celu ochronę ekonomicznych i intelektualnych interesów twórców, a w szczególności ochronę wartości niematerialnej produktu oraz korzyści płynących z jego eksploatacji.

Instytucję praw autorskich reguluje w Polsce Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83). W myśl obowiązujących przepisów:

  • prawa autorskie osobiste – są niezbywalne. Osobiste prawa autorskie do tekstu, grafiki, zdjęcia lub innego utworu, objętego ochroną Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, należą wyłącznie do autora utworu. Oznacza to, że nie możesz kupić u nas tekstu czy grafiki i obwołać się ich autorem;
  • prawa autorskie majątkowe – mogą być zbywalne, na określonych polach eksploatacji. Press&Web przekazuje prawa autorskie majątkowe lub udziela licencji po otrzymaniu zapłaty za zamówione usługi/produkty. Do momentu uiszczenia zapłaty za zamówione Usługi/Dzieła Kupujący nie ma prawa posługiwać się nimi (np. publikować ich na swojej stronie internetowej, w prasie etc.) na żadnym z pól eksploatacji określonych w Regulaminie (§2 Własność intelektualna, prawo autorskie i licencje) oraz w Oświadczeniu o przekazaniu licencji wyłącznej/autorskich praw majątkowych.

Jeśli masz dodatkowe pytania odnośnie praw autorskich, skontaktuj się z nami lub zgłoś się do zaufanego prawnika.

Czy do zamówionych tekstów otrzymam prawa autorskie?

Tak.

Zgodnie z informacjami zawartymi Regulaminie każdy zakup (zamówienie i opłacenie) produktów/usług objętych ochroną prawa autorskiego, jest tożsamy z przekazaniem przez Press&Web autorskich praw majątkowych/licencji. Pamiętaj, że autorskie prawa osobiste są niezbywalne (patrz punkt wyżej: Co to są prawa autorskie?).

Kupione utwory możesz wykorzystywać w zakresie określonym jako pola eksploatacji. Szczegółowe informacje o polach eksploatacji znajdziesz w Regulaminie (§2 Własność intelektualna, prawo autorskie i licencje).

Pamiętaj, że nie tworzymy, a także nie udzielamy licencji/autorskich praw majątkowych dla utworów o następujących zastosowaniach: wypracowania szkolne i uczelniane oraz opracowania i publikacje naukowe bez podania źródła, pornografia, sekty, poparcie polityczne, poparcie religijne niezależnie od wyznania, materiały niedozwolone w świetle polskiego prawa (rasistowskie, faszystowskie, nakłaniające do przemocy i inne) oraz naruszające dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego.

Czy do kupionych produktów elektronicznych otrzymam licencję?

Tak.

W Press&Web możesz kupić produkty elektroniczne (np. gotowe artykuły) z licencją wyłączną lub licencją niewyłączną (patrz: Regulamin § 2 Własność Intelektualna, Prawo Autorskie i Licencje).

Licencja wyłączna – po zapłaceniu za produkt stajesz się jego jedynym właścicielem i możesz korzystać z niego na polach eksploatacji określonych w Regulaminie (§ 2 Własność Intelektualna, Prawo Autorskie i Licencje). Jeśli przy produkcie nie zostało podane inaczej, przyjmuje się, że jest on sprzedawany z licencją wyłączną.

Licencja niewyłączna – licencja ta oznacza, że produkt może zostać kupiony przez dowolną liczbę Kupujących i wykorzystany przez nich na określonych polach eksploatacji. W praktyce może to oznaczać, że np. artykuł albo grafika mogą być kupione przez wiele osób i zamieszczone na wielu stronach internetowych. Z myślą o pozycjonowaniu SEO i dobru naszych Klientów w Press&Web praktycznie nie stosujemy tego typu licencji.

Po uiszczeniu zapłaty za produkt, stajesz się podmiotem, któremu przysługuje wyłączne lub niewyłączne autorskie prawo majątkowe do korzystania z tego produktu oraz dysponowania nim w zakresie (polach eksploatacji), w jakim doszło do przeniesienia majątkowych praw autorskich. Pola eksploatacji zostały określone w Regulaminie (§2 Własność intelektualna, prawo autorskie i licencje) oraz w Oświadczeniu o przekazaniu licencji wyłącznej/autorskich praw majątkowych.

Co to są pola eksploatacji?

Pola eksploatacji to określenie sposobu, w jaki może być wykorzystany utwór (np. tekst, grafika), podlegający ochronie przewidzianej w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Reasumując, pola eksploatacji informują o tym, co możesz zrobić z kupionym utworem, a czego nie.

Pola eksploatacji obowiązujące w Press&Web są podane w Regulaminie (patrz: § 2 Własność Intelektualna, Prawo Autorskie i Licencje) oraz w Oświadczeniu o przekazaniu licencji wyłącznej/autorskich praw majątkowych.

Czy mogę kupić teksty i odsprzedać je?

Nie.

Zgodnie z określonymi w Regulaminie polami eksploatacji nie możesz zarabiać na:

  • odsprzedaży oryginału lub egzemplarzy utworu (treści, grafiki etc.) innym osobom, instytucjom/organizacjom lub firmom,
  • odpłatnym użyczaniu lub najmie utworu,
  • wszelkich innych działaniach, których celem jest lub byłoby czerpanie przez Ciebie korzyści majątkowych z wprowadzania do odpłatnego obrotu kupionych u nas utworów.

Czy teksty są poddawane korekcie i redakcji?

Tak.

Wszystkie treści są sprawdzane i poprawiane (jeśli tego wymagają) przez zawodowego korektora. Dzięki temu zyskujesz gwarancję pełnej poprawności językowej zamawianego contentu.

Koszt korekty i redakcji jest wliczony w cenę usługi.

Co oznacza skrót zzs. i ile to jest?

O ile większość z nas mniej więcej wie, ile to kilogram, to znaki ze spacjami czy słowa wydają się być pojęciem abstrakcyjnym. Koniec końców, nie każda osoba zamawiająca tekst wie, za co faktycznie płaci. Rozwiejmy te wątpliwości!

ZZS. – znaki ze spacjami

Znaki typograficzne ze spacjami to podstawowa jednostka objętości tekstu – są w niej wyrażone wszystkie usługi pisania tekstów, oferowane w Press&Web.

1 strona A4 w Wordzie mieści ok. 3500 znaków ze spacjami, a arkusz wydawniczy to 40 000 zzs.

Jeden artykuł ma przeciętną objętość 3 500 – 10 000 zzs. – w zależności od tematu i założeń, taka objętość zazwyczaj pozwala opisać temat dostatecznie szczegółowo.

1 strona publikacji (magazyn/katalog/broszura) mieści ok.:

  • 4 000 zzs. przy parametrach: format kartki A4, czcionka 12 pkt., interlinia auto., marginesy 18 pkt., justowanie (sam tekst, bez tytułu, śródtytułów, zdjęć etc.).
  • 6000 zzs przy parametrach: format kartki A4, czcionka 10 pkt., interlinia auto., marginesy 18 pkt., justowanie (sam tekst, bez tytułu, śródtytułów, zdjęć etc.).

Magazyn 40-stronicowy może mieć łącznie zarówno 30 000 zzs., jak i 80 000 zzs. – zależy to m.in. od ilości zdjęć, reklam graficznych czy też kroju i wielkości zastosowanej czcionki.

Zobacz poradnik: 1.000, 1.800, 2.500 znaków ze spacjami, 300, 500 i 700 słów – ile to jest?

Produkty elektroniczne – rozszerzenia plików, termin i limit pobrań

Jeśli kupiłeś produkt elektroniczny (np. gotowy artykuł), to po zaksięgowaniu wpłaty przez system płatności elektronicznych na Twój adres e-mail zostanie przesłana e-faktura, a w osobnej wiadomości link do pobrania zamówionych i opłaconych produktów.

Czas na pobranie plików elektronicznych: 1 rok.

Ilość pobrań plików elektronicznych: nielimitowana na dowolne urządzenie.

Dostawa produktów elektronicznych, wysyłanych przez e-mail, jest wolna od opłat (darmowa).

Rozszerzenia plików: teksty (Dokument programu Word – .docx, Dokument programu Adobe® Reader® – .pdf); grafika (.jpg, .png – nieskompresowane i skompresowane, .pdf – grafika do druku, 300 DPI).