informacje o współpracy

Znajdziesz tu najważniejsze informacje o usługach, m.in. o zakresie oferty, obszarze specjalizacji, jakości językowej i merytorycznej, prawie autorskim i schemacie współpracy od zapytania do gotowego tekstu. Jeżeli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się ze mną.

content premium

TREŚCI DLA WYMAGAJĄCYCH

Nie chodzi o to, żeby napisać cokolwiek i jakkolwiek, lecz o to, żeby zrobić to porządnie, z sensem i w określonym celu. Warsztat pisarski Press&Web cechuje pod tym względem bezkompromisowość. Szereg standardów jakościowych gwarantuje, że tekst, który otrzymasz, będzie dopracowany do perfekcji merytorycznie i językowo, w każdym akapicie, zdaniu i pojedynczym słowie. Aby osiągnąć taki efekt, sięgam po najlepsze rozwiązania:

  • sprawdzone praktyki copywritingu, content marketingu i dziennikarstwa dzięki nim tekst ma przemyślaną architekturę, a także jest sprofilowany gatunkowo i lingwistycznie (do miejsca publikacji, firmy i odbiorcy), zgodny z modelem AIDAS, unikatowy, inspirujący, wartościowy i wiarygodny merytorycznie oraz w pełni poprawny językowo;
  • etos medialny, wytyczany m.in. przez Prawo prasowe, Kodeks Etyki Dziennikarskiej i Kartę Etyczną Mediów, i dążący do tego, by tekst spełniał reguły prawdy, obiektywizmu, uczciwości, szacunku i tolerancji, pierwszeństwa dobra odbiorcy, oddzielenia informacji od komentarza, wolności i odpowiedzialności.

Wykonuję kwerendę i research na zlecenie dla agencji, firm, blogerów i specjalistów. Wyszukuję i analizuję materiały źródłowe, a następnie dostarczam zsyntetyzowane informacje wraz z kompletną bibliografią.

W zależności od tematyki korzystam z książek, publikacji eksperckich i popularnych, czasopism naukowych i branżowych, raportów, badań i analiz, nagrań audio i wideo oraz z innych wartościowych, wiarygodnych merytorycznie źródeł.

Research na zlecenie:

  • znacząco ułatwia i przyspiesza pisanie artykułów, raportów, esejów, e-booków, scenariuszy filmów i dowolnych innych tekstów,
  • pozwala zaoszczędzić czas potrzebny na wyszukanie i przestudiowanie informacji,
  • umożliwia przygotowanie treści we własnym stylu, co jest szczególnie ważne dla osób budujących markę osobistą.

research i kwerenda

PROFESJONALNA ANALIZA ŹRÓDŁOWA

obszary specjalizacji

KOMPETENCJE TEMATYCZNE

Specjalizuję się w pisaniu treści z obszaru usług biznesowych i sprzedaży, a także nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych, rolniczych i leśnych, medycznych i nauk o zdrowiu.

Dotychczas stworzyłam publikacje z takich dziedzin wiedzy, jak między innymi: kultura, antropologia kulturowa, etnologia, sztuka, reklama, marketing, zarządzanie, turystyka, krajoznawstwo, usługi biznesowe i sprzedaż (dowolna branża), technologie: elektronika (komputery, foto, telefony), aplikacje, zdrowie (medycyna: wybrane dziedziny, żywienie, sport, psychologia), rozwój zawodowy i osobisty, hobby, doskonalenie, aranżacja wnętrz, architektura, motoryzacja, kosmetologia, pszczelarstwo, pedagogika, historia, lifestyle, trendy, zjawiska społeczno-kulturowe, prawo (odszkodowawcze), moda, uroda.

W przypadku specjalistycznych gałęzi biznesu i nauki teksty powstają w porozumieniu z ekspertami firmy oraz na podstawie stosownych źródeł (patrz: jakość merytoryczna).

Proces tworzenia treści poprzedzają gruntowny, skrupulatny research materiałów źródłowych, ocena ich przydatności oraz analiza i synteza zgromadzonych danych.

PUBLICYSTYKA

Pisząc, wykorzystuję dostępne publikacje popularne i/lub eksperckie: czasopisma, książki, dysertacje, raporty, wyniki badań, filmy, podcasty, webinary, artykuły prasowe i internetowe, zawsze wnikliwie sprawdzając jakość materiału źródłowego. W zależności od tematyki tekstu i indywidualnych ustaleń powołuję się także na ustawy i rozporządzenia czy wypowiedzi ekspertów, np. specjalistów z Twojej firmy.

W przypadku artykułów eksperckich i popularnonaukowych zawarte w treści tezy i cytaty zawsze opatruję stosownymi przypisami bibliograficznymi (APA).

TEKSTY MARKETINGOWE

Pisząc, wykorzystuję wiedzę merytoryczną i wskazówki dostarczone przez Twoją firmę. W określonych przypadkach sięgam po dodatkowe informacje z publikacji popularnych i/lub eksperckich.

jakość merytoryczna

FACHOWE ŹRÓDŁA I OCHRONA PRZED FAKE NEWSAMI

język i styl

GATUNKI I WERSJE JĘZYKOWE

Artykuły, wpisy blogowe, eseje, reportaże, felietony – w zależności od ich rodzaju i tematyki – są tworzone w stylu publicystyczno-dziennikarskim, popularnonaukowym lub naukowym, niekiedy także artystycznym (literackim) bądź osobistym. Artykuły sponsorowane są pisane w stylu publicystyczno-dziennikarskim albo popularnonaukowym, z uwzględnieniem elementów marketingowych. Notki prasowe powstają w stylu dziennikarskim, specyficznym dla informacji prasowych.

Teksty marketingowe (wizerunkowe i sprzedażowe), opisy produktów i teksty SEO są pisane językiem korzyści, w stylu formalnym lub półformalnym, adekwatnym do stylu komunikacji i wizji marki.

Teksty powstają w języku polskim. Dodatkowo możliwe jest tłumaczenie na j. angielski, niemiecki, szwedzki, rosyjski i inne.

Po ostatecznej akceptacji tekst jest sprawdzany i poprawiany (jeśli tego wymaga) przez zawodowego korektora, co gwarantuje jego pełną poprawność językową i zgodność z najnowszymi zasadami pisowni. Koszt korekty i redakcji jest wliczony w cenę usługi.

Kładę ogromny nacisk na poprawność językową. Całkiem nieźle władam polszczyzną i regularnie sięgam do słowników, ale nasz język potrafi zaskoczyć nawet wytrawnych mistrzów pióra. Często bywa bezczelnie podchwytliwy, czasami nie można z nim pójść na skróty. Profesjonalna redakcja i korekta to dla mnie (i dla Ciebie) pewność, że każde zdanie zostało prawidłowo zbudowane, a treść jest wolna od niechcący popełnionych literówek i niefortunnych konstrukcji. Poddawanie tekstów korekcie to w moim przekonaniu także wyraz szacunku wobec czytelnika – sama czuję się dziwnie, czytając na rzekomo fachowych portalach teksty, które ewidentnie pisano na kolanie. W czasach informacyjnej powodzi i wyścigu o to, kto pierwszy opublikuje newsa, chcę, by teksty, które tworzę dla moich Klientów były najwyższej jakości – zgodnie z obietnicą i określonymi przeze mnie standardami współpracy.

bez błędów

PROFESJONALNA KOREKTA I REDAKCJA

majątkowe prawa autorskie

LICENCJA WYŁĄCZNA NA WSZYSTKIE TEKSTY

Zgodnie z warunkami współpracy każdy zakup (zamówienie i opłacenie) produktów/usług objętych ochroną prawa autorskiego, jest tożsamy z przekazaniem przez Press&Web autorskich praw majątkowych/licencji.

Prawa autorskie (prawa własności intelektualnej) mają na celu ochronę ekonomicznych i intelektualnych interesów twórców, a w szczególności ochronę wartości niematerialnej produktu oraz korzyści płynących z jego eksploatacji.

Instytucję praw autorskich reguluje w Polsce Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83). W myśl obowiązujących przepisów prawa autorskie osobiste są niezbywalne i należą wyłącznie do autora utworu (oznacza to m.in., że nie możesz kupić w Press&Web tekstu i obwołać się jego autorem). Natomiast prawa autorskie majątkowe mogą być zbywalne, na określonych warunkach i w zakresie wskazanych pól eksploatacji.

Pola eksploatacji to określenie sposobu, w jaki może być wykorzystany utwór – krótko mówiąc, informują one o tym, co możesz zrobić z kupionym tekstem, a czego nie. Wykaz standardowych pól eksploatacji znajduje się w Regulaminie współpracy (dołączonym do oferty). Jeżeli potrzebujesz nietypowego zakresu pól – skontaktuj się ze mną, a przygotuję indywidualną licencję.

Gotowe artykuły można opublikować na swojej stronie firmowej, blogu, portalu czy w magazynie firmowym (owned media), jak również na portalach i blogach zewnętrznych oraz w prasie (paid media).

Obsługę publikacji można zrealizować samodzielnie lub powierzyć Press&Web. Obsługuję blogi firmowe/biura prasowe postawione na: WordPress, w tym z wtyczką WPBakery Page Builder (Visual Composer), Shoper, Shoplo, Prowly, Atavist, biuroprasowe.pl (WhitePress) i innych stronach ze standardowym systemem publikacji wpisów.

W przypadku kompleksowej usługi: piszę artykuł i publikuję go wraz ze zdjęciem/zdjęciami (fotografie dostarczasz Ty) na wskazanej stronie WWW (np. blogu), formatuję style, dodaję tagi, umieszczam opis SEO (opcjonalnie), ustalam datę publikacji (bieżąca data lub wpis planowany na określony dzień i godzinę); na stronach z WPBakery Page Builder opcjonalnie ustalam marginesy, tworzę galerie zdjęć, dodaję filmy (np. embed z YouTube) i zamieszczam inne elementy tekstowe, produktowe, social media etc.

obsługa publikacji

OPIEKA NAD BLOGIEM FIRMOWYM I BIUREM PRASOWYM

custom publishing

BO DOBRA PUBLIKACJA ZACZYNA SIĘ OD DOBRYCH TREŚCI

Wspieram usługi wydawniczo-reklamowe (digital i custom publishing) dla klientów z różnych branż. Tworzę treści publikacji, takich jak książki, e-booki, czasopisma, magazyny wewnętrzne, magazyny internetowe (e-ziny) i publikacje firmowe (katalogi, oferty, prezentacje, broszury, white papers etc.). Mam pod ręką nowatorskie rozwiązania contentowe, stworzone na miarę potrzeb i możliwości małych i średnich firm oraz osób, dla których wydawanie publikacji stanowi istotny element personal brandingu.

W ramach usługi dostarczam tylko teksty, nie wykonuję profesjonalnego składu ani innych zadań związanych z przygotowaniem publikacji, ale oczywiście, w miarę kompetencji, służę dobrą radą i pomysłami. Na życzenie mogę przygotować prosty skład w aplikacji Canva lub Joomag (zalecane jedynie do krótkich, niewymagających graficznie e-booków, ofert i katalogów w wersji digital).

prosta współpraca

ABY WSZYSTKO BYŁO JASNE

poznaj cały proces, od zapytania do gotowego tekstu

I. Brief

Wypełnij brief online lub napisz na adres: kontakt@pressweb.com.pl, by poznać możliwości współpracy.

II. Oferta

Wysyłam indywidualną ofertę wraz z cennikiem, szacowanym terminem realizacji, proponowanymi opcjami do wyboru i informacjami o warunkach współpracy.

III. Formalności

Po akceptacji oferty przesyłam fakturę proforma. Realizację zamówienia rozpoczynam po odnotowaniu wpłaty oraz otrzymaniu szczegółowych wytycznych, materiałów i innych informacji niezbędnych podczas pisania.

IV. Plan

Przygotowuję koncepcję i konspekt tekstu. Trwa burza mózgów, szukanie inspiracji, wymyślanie, kreowanie.

V. Research

Wiedząc, jaki efekt chcemy wspólnie osiągnąć, wykonuję przegląd materiałów źródłowych, analizując ich merytorykę i stosowalność. Korzystam z wiedzy Twojej firmy i sięgam po rozmaite publikacje popularne i/lub eksperckie: czasopisma, książki, artykuły naukowe, dysertacje, raporty, wyniki badań, akty prawne, filmy, podcasty, webinary, artykuły prasowe i internetowe. Gromadzenie pomysłów i wiedzy, rozpatrywanie źródeł i selekcjonowanie informacji to najważniejsze, ale też najbardziej czaso-i pracochłonne zadania. Od ich zakresu i dokładności zależy jednak jakość tekstu, a także tempo „właściwej” pracy, czyli pisania.

VI. Kreacja treści

Piszę tekst. Jako że pisanie jest sztuką skracania, kilkukrotnie czytam treść, poprawiam ją, usuwam zbędne fragmenty, szlifuję każde zdanie, szukam synonimów i sposobu na to, jak przekazać każdą myśl jeszcze ciekawiej, zwięźlej i z większym polotem. Cyzeluję tekst aż do osiągnięcia ideału.

VII. Poprawki

Uzgadniamy i wdrażamy ewentualne zmiany i poprawki. Jeżeli na tym etapie nadal masz sugestie jakichś modyfikacji, oczywiście je uwzględniam. Omawiamy najlepsze rozwiązanie i końcową wersję treści. Przesyłam tekst do ponownej weryfikacji i czekam na Twoją ostateczną akceptację.

VIII. Korekta

Ostatecznie zaakceptowany tekst przekazuję do profesjonalnej redakcji i korekty. Dzięki temu treść jest w pełni poprawna językowo i zgodna z aktualnymi zasadami pisowni. Korekta to także czas na wyłapanie ewentualnych literówek i innych „kwiatków”, których my, po opatrzeniu się z tekstem, już nie dostrzegamy.

IX. Przekazanie gotowego pliku

Przesyłam gotowy tekst wraz z oświadczeniem o przekazaniu autorskich praw majątkowych i fakturą. Plik (.docx, .PDF) dostarczam mailowo lub, w przypadku stałej współpracy, jako link do pobrania dokumentu w Excelu na Dysku Google, na którym wspólnie pracujemy.

X. Wsparcie i usługi opcjonalne

Tekst gotowy i już wkrótce zacznie pracować na Twój biznesowy cel. Świetnie! Możesz dodatkowo zamówić u mnie jego publikację na stronie (dot. głównie artykułów blogowych), tłumaczenie lub prosty skład digital. Gdy uznasz, że nawet po ostatecznej akceptacji tekstu coś Ci w nim jednak nie odpowiada – skontaktuj się ze mną, a wspólnie na pewno znajdziemy dobre rozwiązanie.

kto pyta, nie błądzi

Wielkie plany rodzą liczne pytania.

Skontaktuj się ze mną – wspólnie znajdziemy na każde z nich najlepszą odpowiedź, dopasowaną do potrzeb i oczekiwań Twojego biznesu.

Zadzwoń: 532 816 146  Napisz: kontakt@pressweb.com.pl

akademia press&web

Czy digital publishing to przyszlosc

Czy digital publishing to przyszłość?

Skłamałabym, gdybym na tytułowe pytanie odpowiedziała przecząco. Chociaż nie jesteśmy jeszcze świadkami wielkiej rewolucji prasy w kierunku digital, to niewątpliwie ona już zachodzi – na…

pressletter

Dziękuję, że czytasz. Zapisz się do presslettera i otrzymuj więcej darmowej wiedzy!
pressletter