content marketing brand journalism premium

treści dla wymagających
digital publishing

Pracuję według najwyższych standardów, dostarczając najlepsze treści. Artykuły tworzę zgodnie ze sprawdzonymi praktykami content marketingowymi i dziennikarskimi, modelem AIDAS oraz Prawem prasowym, Kodeksem Etyki Dziennikarskiej i Kartą Etyczną Mediów.

Piszę wartościowe artykuły do internetu i prasy, dzięki którym można poznać inny wymiar content marketingu i dostrzec jego niesamowitą, wieloaspektową skuteczność.

Stosuję rozmaite gatunki publicystyczne, pisząc zarówno popularne artykuły blogowe, artykuły eksperckie, artykuły sponsorowane i informacje prasowe, jak również eseje i reportaże.

Dbam o przemyślaną strategię contentową, architekturę publikacji, plan medialny i profilowanie lingwistyczne, by połączyć cele biznesowe z oczekiwaniami odbiorców.

Wszystkie teksty poddaję dodatkowo profesjonalnej redakcji i korekcie.

Troszczę się o to, aby treści promujące firmy i kształtujące ich wizerunek były wiarygodne merytorycznie, oryginalne, w pełni poprawne językowo, zgodne z etosem medialnym, a także, by inspirowały do nawiązania długofalowej relacji z marką.

Artykuły tematyczne

Artykuły sponsorowane

Magazyny firmowe

Artykuły eksperckie

Notki prasowe

Czasopisma

Eseje

Dystrybucja treści

E-booki

Reportaże

Obsługa reklamowa

Publikacje firmowe

akademia press&web

Czy digital publishing to przyszlosc

Czy digital publishing to przyszłość?

Skłamałabym, gdybym na tytułowe pytanie odpowiedziała przecząco. Chociaż nie jesteśmy jeszcze świadkami wielkiej rewolucji prasy w kierunku digital, to niewątpliwie ona już zachodzi – na…

informacje o współpracy

język i styl

Artykuły powstają w języku polskim. Dodatkowo możliwe jest tłumaczenie na j. angielski, niemiecki, szwedzki, rosyjski i inne.

Artykuły, wpisy blogowe, eseje, reportaże, felietony – w zależności od ich rodzaju i tematyki – są tworzone w stylu publicystyczno-dziennikarskim, popularnonaukowym lub naukowym, niekiedy także artystycznym (literackim) bądź osobistym. Artykuły sponsorowane są pisane w stylu publicystyczno-dziennikarskim albo popularnonaukowym, z uwzględnieniem elementów marketingowych. Notki prasowe powstają w stylu dziennikarskim, specyficznym dla informacji prasowych.

obszary specjalizacji

Specjalizuję się w pisaniu treści z obszaru usług biznesowych i sprzedaży, a także nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych, rolniczych i leśnych, medycznych i nauk o zdrowiu oraz wybranych nauk technicznych i ekonomicznych.

Dotychczas stworzyłam publikacje z takich dziedzin wiedzy, jak między innymi: kultura, antropologia kulturowa, etnologia, sztuka, reklama, marketing, zarządzanie, turystyka, krajoznawstwo, usługi biznesowe, sprzedaż (dowolna branża), technologie: elektronika (komputery, foto, telefony), aplikacje, zdrowie (medycyna: wybrane dziedziny, żywienie, sport, psychologia),rozwój zawodowy i osobisty, hobby, doskonalenie, aranżacja wnętrz, architektura, motoryzacja, kosmetologia, pszczelarstwo, pedagogika, historia, lifestyle, trendy, zjawiska społeczno-kulturowe, prawo (odszkodowawcze), moda, uroda.

jakość merytoryczna

Pisząc, wykorzystuję dostępne publikacje popularne i/lub eksperckie: czasopisma, książki, dysertacje, raporty, wyniki badań, filmy, podcasty, webinary, artykuły prasowe i internetowe, zawsze wnikliwie sprawdzając jakość materiału źródłowego. W zależności od tematyki tekstu i indywidualnych ustaleń powołuję się także na ustawy i rozporządzenia czy wypowiedzi ekspertów, np. specjalistów z Twojej firmy.

Proces tworzenia treści jest poprzedzony gruntownym, skrupulatnym researchem materiałów źródłowych, oceną ich przydatności oraz analizą i syntezą zgromadzonych danych.

W przypadku artykułów eksperckich zawarte w treści tezy i cytaty zawsze opatruję stosownymi przypisami bibliograficznymi (APA).

Każdy artykuł piszę zgodnie z najlepszymi praktykami content marketingowymi i etyką dziennikarską, by spełniał on reguły prawdy, obiektywizmu, uczciwości, szacunku i tolerancji, pierwszeństwa dobra odbiorcy, oddzielenia informacji od komentarza, wolności i odpowiedzialności.

korekta i redakcja

Po ostatecznej akceptacji tekst jest sprawdzany i poprawiany (jeśli tego wymaga) przez zawodowego korektora, co gwarantuje jego pełną poprawność językową i zgodność z najnowszymi zasadami pisowni. Koszt korekty i redakcji jest wliczony w cenę usługi.

Kładę ogromny nacisk na poprawność językową. Całkiem nieźle władam polszczyzną i regularnie sięgam do słowników, ale nasz język potrafi zaskoczyć nawet wytrawnych mistrzów pióra. Często bywa bezczelnie podchwytliwy, czasami nie można z nim pójść na skróty. Profesjonalna redakcja i korekta to dla mnie (i dla Ciebie) pewność, że każde zdanie zostało prawidłowo zbudowane, a treść jest wolna od niechcący popełnionych literówek i niefortunnych konstrukcji. Poddawanie tekstów korekcie to w moim przekonaniu także wyraz szacunku wobec czytelnika – sama czuję się dziwnie, czytając na rzekomo fachowych portalach teksty, które ewidentnie pisano na kolanie. W czasach informacyjnej powodzi i wyścigu o to, kto pierwszy opublikuje newsa, chcę, by teksty, które tworzę dla moich Klientów były najwyższej jakości – zgodnie z obietnicą i określonymi przeze mnie standardami współpracy.

publikacja

Gotowe artykuły można opublikować na swojej stronie firmowej, blogu, portalu czy w magazynie firmowym (owned media), jak również na portalach i blogach zewnętrznych oraz w prasie (paid media).

Obsługę publikacji można zrealizować samodzielnie lub powierzyć Press&Web. Obsługuję blogi firmowe/biura prasowe postawione na: WordPress, w tym z wtyczką WPBakery Page Builder (Visual Composer), Shoper, Shoplo, Prowly, Atavist, biuroprasowe.pl (WhitePress) i innych stronach ze standardowym systemem publikacji wpisów.

W przypadku kompleksowej usługi: piszę artykuł i publikuję go wraz ze zdjęciem/zdjęciami na wskazanej stronie WWW (np. blogu), formatuję style, dodaję tagi, umieszczam opis SEO (opcjonalnie), ustalam datę publikacji (bieżąca data lub wpis planowany na określony dzień i godzinę); na stronach z WPBakery Page Builder opcjonalnie ustalam marginesy, tworzę galerie zdjęć, dodaję filmy (np. embed z YouTube) i zamieszczam inne elementy tekstowe, produktowe, social media etc.

custom publishing

Wspieram usługi wydawniczo-reklamowe (digital i custom publishing) dla klientów z różnych branż. Tworzę treści publikacji, takich jak e-booki, czasopisma, magazyny wewnętrzne, magazyny internetowe (e-ziny) i publikacje firmowe (katalogi, oferty, prezentacje, broszury, white papers etc.). Mam pod ręką nowatorskie rozwiązania contentowe, stworzone na miarę potrzeb i możliwości małych i średnich firm oraz osób, dla których wydawanie publikacji stanowi istotny element personal brandingu. W ramach usługi dostarczam tylko teksty, nie wykonuję składu ani innych zadań związanych z przygotowaniem publikacji, ale oczywiście, w miarę kompetencji, służę dobrą radą i pomysłami. 

prawa autorskie

Zgodnie z warunkami współpracy każdy zakup (zamówienie i opłacenie) produktów/usług objętych ochroną prawa autorskiego, jest tożsamy z przekazaniem przez Press&Web autorskich praw majątkowych/licencji.

Prawa autorskie (prawa własności intelektualnej) mają na celu ochronę ekonomicznych i intelektualnych interesów twórców, a w szczególności ochronę wartości niematerialnej produktu oraz korzyści płynących z jego eksploatacji.

Instytucję praw autorskich reguluje w Polsce Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83). W myśl obowiązujących przepisów prawa autorskie osobiste są niezbywalne i należą wyłącznie do autora utworu (oznacza to m.in., że nie możesz kupić w Press&Web tekstu i obwołać się jego autorem). Natomiast prawa autorskie majątkowe mogą być zbywalne, na określonych warunkach i w zakresie wskazanych pól eksploatacji (ich wykaz znajduje się w Regulaminie Press&Web, §2 Własność intelektualna, prawo autorskie i licencje). Pola eksploatacji to określenie sposobu, w jaki może być wykorzystany utwór – krótko mówiąc, informują one o tym, co możesz zrobić z kupionym tekstem, a czego nie.

od zapytania do gotowego tekstu

I. Brief

Wypełnij brief online lub napisz na adres: kontakt@pressweb.com.pl, by poznać możliwości współpracy.

II. Oferta

Wysyłam indywidualną ofertę wraz z cennikiem, szacowanym terminem realizacji, proponowanymi opcjami do wyboru i informacjami o warunkach współpracy.

III. Formalności

Po akceptacji oferty przesyłam fakturę proforma. Realizację zamówienia rozpoczynam po odnotowaniu wpłaty oraz otrzymaniu szczegółowych wytycznych, materiałów i innych informacji niezbędnych podczas pisania.

IV. Plan

Przygotowuję koncepcję i konspekt tekstu. Trwa burza mózgów, szukanie inspiracji, wymyślanie, kreowanie.

V. Rsearch

Wiedząc, jaki efekt chcemy wspólnie osiągnąć, wykonuję przegląd materiałów źródłowych, analizując ich merytorykę i stosowalność. Korzystam z wiedzy Twojej firmy i sięgam po rozmaite publikacje popularne i/lub eksperckie: czasopisma, książki, artykuły naukowe, dysertacje, raporty, wyniki badań, akty prawne, filmy, podcasty, webinary, artykuły prasowe i internetowe. Gromadzenie pomysłów i wiedzy, rozpatrywanie źródeł i selekcjonowanie informacji to najważniejsze, ale też najbardziej czaso-i pracochłonne zadania. Od ich zakresu i dokładności zależy jednak jakość tekstu, a także tempo „właściwej” pracy, czyli pisania.

VI. Kreacja treści

Piszę tekst. Jako że pisanie jest sztuką skracania, kilkukrotnie czytam treść, poprawiam ją, usuwam zbędne fragmenty, szlifuję każde zdanie, szukam synonimów i sposobu na to, jak przekazać każdą myśl jeszcze ciekawiej, zwięźlej i z większym polotem. Cyzeluję tekst aż do osiągnięcia ideału.

VII. Poprawki

Uzgadniamy i wdrażamy ewentualne zmiany i poprawki. Jeżeli na tym etapie nadal masz sugestie jakichś modyfikacji, oczywiście je uwzględniam. Omawiamy najlepsze rozwiązanie i końcową wersję treści. Przesyłam tekst do ponownej weryfikacji i czekam na Twoją ostateczną akceptację.

VIII. Korekta

Ostatecznie zaakceptowany tekst przekazuję do profesjonalnej redakcji i korekty. Dzięki temu treść jest w pełni poprawna językowo i zgodna z aktualnymi zasadami pisowni. Korekta to także czas na wyłapanie ewentualnych literówek i innych „kwiatków”, których my, po opatrzeniu się z tekstem, już nie dostrzegamy.

IX. Przekazanie gotowego pliku

Przesyłam gotowy tekst wraz z oświadczeniem o przekazaniu autorskich praw majątkowych i fakturą. Plik (.docx, .PDF) dostarczam mailowo lub, w przypadku stałej współpracy, jako link do pobrania dokumentu w Excelu na Dysku Google, na którym wspólnie pracujemy.

X. Wsparcie

Tekst gotowy i już wkrótce zacznie pracować na Twój biznesowy cel. Świetnie! Jeżeli potrzebujesz pomocy w jego publikacji na stronie własnej lub u któregoś z wydawców, chętnie Ci w tym pomogę. Gdy uznasz, że nawet po ostatecznej akceptacji tekstu coś Ci w nim jednak nie odpowiada – skontaktuj się ze mną, a wspólnie na pewno znajdziemy dobre rozwiązanie.

kto pyta, nie błądzi

Wielkie plany rodzą liczne pytania.

Skontaktuj się ze mną – wspólnie znajdziemy na każde z nich najlepszą odpowiedź, dopasowaną do potrzeb i oczekiwań Twojego biznesu.

Zadzwoń: 532 816 146  Napisz: kontakt@pressweb.com.pl

Strategia

Postaw na myślenie koncepcyjne i kreatywne idee. Docieraj do świadomych odbiorców, umożliwiając im zdobycie cennych informacji i wejście w głęboką, długofalową interakcję z Twoją marką.

Cel

Tworzę artykuły, teksty publikacji i materiałów firmowych, zapewniające Ci skuteczne zaplecze reklamowe i edukacyjne oraz prestiż, a odbiorcom – przyjemność wartościowej lektury.

Kreacja

W dobie szumu informacyjnego łączę to, co sprawdzone od lat z tym, co nowe, świeże i inspirujące do działania. Zmieniam zwykłe publikacje w niezwykłą wartość – dla Twojej firmy i dla odbiorców.