Rejestracja ISBN i ISSN poradnik i wnioski

Rejestracja ISBN i ISSN – poradnik i wnioski

Chcesz wydać książkę, e-book, czasopismo, gazetę? Aby zrobić to w zgodzie z prawem, potrzebujesz kod ISBN lub ISSN. Jak pozyskać te numery i co ci grozi, jeśli nie dokonasz rejestracji tytułu? ISBN i ISSN to unikatowe numery identyfikacyjne wydawnictw zwartych (książek, e-booków) i ciągłych (serie wydawnicze, czasopisma, gazety). Kod ISBN nie jest obowiązkowy, ale trzeba…

Twórczy mediaplan dla firmy – co zrobić, gdy brakuje pomysłów na artykuły

Gdy temat artykułu jest narzucony odgórnie – sprawa jest nieomal banalna. Wystarczy zrobić research, przeanalizować zgromadzone materiały źródłowe i skreślić kilka zdań. Jeżeli jednak wymyślenie tematu lub stworzenie długoterminowego mediaplanu publikacji należy do właściciela firmy, content marketera, copywritera czy redaktora, głowa zamiast od świetnych pomysłów może się zaroić od siwych włosów. Publikowanie artykułów na blogu…

Jaka będzie przyszłość content marketingu – od tekstów SEO do publikacji wyższych lotów

Boom na pisanie i publikowanie artykułów przez firmy to efekt stale rosnącego znaczenia content marketingu. Jest on podyktowany zarówno ewolucją praktyk marketingowych, które zmierzają ku ujęciu holistycznemu, jak i potrzebą dostosowywania stron WWW do aktualnych standardów optymalizacyjnych. W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o funkcjonowanie algorytmów wyszukiwarek. Określone schematy działania sieci wymuszają na właścicielach…

Artykuły blogowe i sponsorowane i ich rola w marketingu firm

Artykuł to od ponad 200 lat najważniejszy i najpopularniejszy nośnik informacji. Obecnie jest również jednym z podstawowych narzędzi content marketingu. Warto docenić jego niesłabnącą moc i wykorzystać ją w rozwoju swojej firmy. Artykuły do internetu i prasy to współcześnie najchętniej wykorzystywany sposób edukowania rynku i promowania firmy. Jako element nienachalnego inbound marketingu, artykuły pozwalają czytelnikowi…

Artykuł ekspercki – co to jest i jak wykorzystać go w marketingu firmy?

Artykuł ekspercki to specjalistyczny tekst o charakterze informacyjnym. Od zwykłego artykułu odróżnia go wysoka jakość warstwy merytorycznej, a często także kwalitatywny język. Artykuł ekspercki może zawierać wypowiedzi ekspertów i odwołania do literatury profesjonalnej. Cele artykułu eksperckiego Funkcje tekstów eksperckich mogą być podobne do tych, jakie pełnią treści innych rodzajów. Wśród nich wymienia się m.in.: przekazanie…

20 definicji content marketingu, dzięki którym lepiej zrozumiesz tę strategię

Gdy czegoś nie rozumiemy, mówimy, że to „kompletna abstrakcja”. Jeden rzut oka to niekiedy za mało, by pojąć istotę danej rzeczy. Łatwo wtedy o odrzucenie tego, co wykroczyło poza nasze ramy poznawcze. Tymczasem po uważnym przyjrzeniu się można w pozornie nieskonkretyzowanej formie dostrzec więcej niż chaos – niewiele znacząca struktura odkrywa przed nami ważną ideę.…

Psychologia koloru, czyli jak dobrać kolory strony internetowej

Kolory mają duży wpływ na nasze emocje i to, jak postrzegamy obserwowane rzeczy. Zgodnie z psychologią koloru, poszczególne barwy mogą wywoływać pozytywne, jak i negatywne odczucia, mogą także prowadzić do podjęcia lub zaniechania określonych aktywności. Wiedząc o tym, warto dobrze przemyśleć, jakie kolory będziemy stosować na stronie WWW i w innych materiałach firmowych. Właściwie dobrane…

Content marketing – formy i narzędzia

Content marketing to jedna ze strategii inbound marketingu (permission marketingu), czyli marketingu za przyzwoleniem. Zakłada ona, że odbiorca przekazu reklamowego samodzielnie decyduje o wejściu w interakcję z marką i kierowanym przez nią komunikatem. Aby tak się stało, komunikat ten musi oczywiście zaciekawić odbiorcę. Dziś wiemy już, że bombardowanie ludzi nachalnymi reklamami absolutnie nie zdaje egzaminu.…

7 rad na skuteczna promocje firmy gdy Facebook tnie zasiegi postow

7 rad na skuteczną promocję firmy, gdy Facebook tnie zasięgi postów

Facebook wywiera znaczny wpływ na marketing przedsiębiorstw. Wiele z wprowadzanych przez portal modyfikacji nie raz trzęsło posadami działów reklamy i promocji. Tym razem zmiana – a mowa o ograniczaniu zasięgów organicznych i płatnych od 2018 r. – jest na tyle poważna, że nie można już siedzieć z założonymi rękami i myśleć: „Jakoś to będzie”. Trzeba…

Duza zmiana dla firm od 2018 r. Facebook mocno ogranicza zasiegi postow

Duża zmiana dla firm: od 2018 r. Facebook mocno ogranicza zasięgi postów

Pod koniec zeszłego roku Facebook przeprowadził testowe ograniczanie zasięgów profili komercyjnych. 11 stycznia 2018 r. Mark Zuckerberg zapowiedział, że zmiana zostanie wdrożona na stałe. Dla firm mających profile w popularnym serwisie społecznościowym oznacza to olbrzymie problemy z łatwym i, co istotniejsze, tanim dotarciem do odbiorców. Już teraz, aby opublikowany a Facebooku post dotarł do wielu…

Fot. Sławek Wąchała

Zaprogramowani ludzie: przegrana skrzypka w walce z kiełbasą i oscypkiem

Poznań, 2 grudnia 2017 r. Pierwszy weekend świątecznego miesiąca zapowiada się wyjątkowo. Miasto zainwestowało w nowe dekoracje, dzięki którym atmosfera nabrała rumieńców radosnego oczekiwania. Chociaż do wieczornych uroczystości jarmarku Betlejem Poznańskie pozostało jeszcze ładnych kilka godzin, plac Wolności i Stary Rynek są już wypełnione po brzegi. Wraz z moim współtowarzyszem przeciskamy się przez tłum, którego…

Konsumpcjonizm a biznes społecznie odpowiedzialny

Wyrzućcie iPhone’a za okno i przestańcie jeść mewie jaja

„Naprawdę jestem żałosnym marnotrawstwem krwi i organów. I wy również, jeśli posiadacie iPada. Albo wannę z jacuzzi. Albo cokolwiek, czego tak naprawdę nie potrzebujecie. Czyli większości rzeczy”. To mocne stwierdzenie padło z ust Jeremy’ego Clarksona, jednego z najsłynniejszych dziennikarzy motoryzacyjnych. Podzielił się nim w felietonie Odwołajcie operację powiększenia piersi i kupcie żelazne płuco, opublikowanym w…

Jak wypromowac mala firme sposoby reklamy mala firma jak pozyskac klienta

Czy nie przesadzasz z ilością reklam i działań marketingowych?

Realizując zadania związane z marketingiem internetowym, zauważam, że z każdym rokiem trzeba wkładać jeszcze więcej pracy, czasu, wysiłku, pomysłów i pieniędzy, by strona WWW z usługami albo sklep internetowy pozwoliły pozyskać klientów i zarabiać. Należy się z tym pogodzić, a przede wszystkim być zwyczajnie świadomym faktu, że aby wyjąć, trzeba najpierw włożyć. Byle mądrze. A…

Po co tworzyć content na strone, ktory jest juz na dziesieciu innych

Po co tworzyć content na stronę, który jest już na dziesięciu innych?

Trzeba uczciwie przyznać, że przy obecnej – ogromnej i stale rosnącej – liczbie stron internetowych coraz trudniej stworzyć unikalną treść albo podzielić się jakimiś informacjami jako pierwsza osoba na świecie lub chociażby w Polsce. Czy jest zatem sens pisać cokolwiek? Ano jest. Artykułów poradnikowych o tym, jaki rower albo samochód kupić lub jak zamontować automatyczną…

Teksty na WWW – jakos czy jakosc, czyli o co tyle szumu i kto kogo chce nabic w butelke

Teksty na WWW – jakoś czy jakość, czyli o co tyle szumu i kto kogo chce nabić w butelkę?

Jeśli przeglądałeś oferty agencji content marketingowych, to być może rzuciło ci się w oczy, że niemal każda z nich oferuje „teksty najwyższej jakości”. Wyświechtany, nic nieznaczący frazes. Ale (nie padnij ze śmiechu) my też mamy go na naszej stronie (o tu). Nie bez kozery. Jakość jest ważna – w każdym biznesie. Jakość tekstów jest kluczowa…

Po co prowadzic blog na stronie firmowej

Po co jest potrzebny blog na stronie?

Teoretycznie masz już wszystko – teksty marketingowe i SEO – i nie musisz robić nic więcej, by z powodzeniem rozkręcać swój e-biznes. Ale życie byłoby za proste, gdyby zarząd Google nie wpadł na pomysł, że lepiej będą pozycjonowane te strony, które są… lepsze. Google zrobił tak z prostego powodu: obecnie w sieci działają tysiące, jeśli…

Content marketing, czyli po co sa potrzebne teksty na www

Content marketing, czyli po co tak naprawdę są potrzebne treści na strony WWW?

Zewsząd słyszysz, że musisz mieć unikalne treści na stronie WWW, najwyższej jakości sprzedażowe opisy produktów, artykuły na blogu firmowym i genialne teksty marketingowe, ale za skarby świata nie rozumiesz, dlaczego jest to aż tak ważne i dlaczego wspominam o tym w kontekście reklamowania firmy? Zanim uznasz, że to kolejny marketingowy bełkot, zaczekaj. Już spieszę z…

Strategia biznesowa - czy na pewno ja opracowales

Czy na pewno opracowałeś strategię biznesową?

Już czuję, jak zapierasz się zadnimi łapami i protestujesz wniebogłosy. Zanim od twojego głośnego: „Daj mi spokój, do cholery, z jakąś strategią!” pękną mi bębenki w uszach, pozwól, że trochę pomarudzę. Postaram się sensownie. I nie bez powodu – w przypadku wielu firm powodem nieradzenia sobie na rynku jest właśnie brak solidnych, gruntownie przemyślanych procedur…

Poradnik Content Marketing. Jak reklamowac firme cz. 1

Jak reklamować (małą) firmę i nie zwariować? Poradnik Content Marketing

Wiele osób pyta mnie, co tak naprawdę muszą jeszcze zrobić, by pozyskać klienta, wyskakiwać na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce i zacząć z biznesu czerpać, a nie jedynie do niego dokładać. Gdyby to było takie proste, otaczaliby nas sami milionerzy, zajadający się kawiorem i truflami. Ale ta garstka szczęśliwców też musiała skądś się wziąć, prawda? Nie,…