Tradycje czytelnicze i rytual czytania. Stan czytelnictwa Polska Biblioteka Narodowa. Szwecja czyta. Polska czyta

Tradycje czytelnicze w Polsce. Rzecz o tym, jak wrócić do tego, co było

Zamiast ubolewać nad statystykami czytelnictwa i znowu bić na alarm, porozmawiajmy o tym, czym tak naprawdę są tradycje czytelnicze, czy je mamy, a jeśli nie – to jak je stworzyć albo… jak do nich powrócić. Bo to wcale nie jest tak, że Polacy nie czytają i są z natury antyczytelniczym narodem. Po prostu na przestrzeni…

Czy digital publishing to przyszlosc

Czy digital publishing to przyszłość?

Skłamałabym, gdybym na tytułowe pytanie odpowiedziała przecząco. Chociaż nie jesteśmy jeszcze świadkami wielkiej rewolucji prasy w kierunku digital, to niewątpliwie ona już zachodzi – na naszych oczach, tu i teraz. Mimo iż nadal nic nie wskazuje na to, aby publikacje elektroniczne miały wyprzeć te tradycyjne, drukowane, to musimy przyznać, że coraz częściej i więcej czytamy…

Rejestracja ISBN i ISSN poradnik i wnioski

Rejestracja ISBN i ISSN – poradnik i wnioski

Chcesz wydać książkę, e-book, czasopismo, gazetę? Aby zrobić to w zgodzie z prawem, potrzebujesz kod ISBN lub ISSN. Jak pozyskać te numery i co ci grozi, jeśli nie dokonasz rejestracji tytułu? ISBN i ISSN to unikatowe numery identyfikacyjne wydawnictw zwartych (książek, e-booków) i ciągłych (serie wydawnicze, czasopisma, gazety). Kod ISBN nie jest obowiązkowy, ale trzeba…

Tworczy mediaplan - pomysly na artykuly

Twórczy mediaplan dla firmy – co zrobić, gdy brakuje pomysłów na artykuły

Gdy temat artykułu jest narzucony odgórnie – sprawa jest nieomal banalna. Wystarczy zrobić research, przeanalizować zgromadzone materiały źródłowe i skreślić kilka zdań. Jeżeli jednak wymyślenie tematu lub stworzenie długoterminowego mediaplanu publikacji należy do właściciela firmy, content marketera, copywritera czy redaktora, głowa zamiast od świetnych pomysłów może się zaroić od siwych włosów. Publikowanie artykułów na blogu…

Przyszlosc content marketingu

Jaka będzie przyszłość content marketingu – od tekstów SEO do publikacji wyższych lotów

Boom na pisanie i publikowanie artykułów przez firmy to efekt stale rosnącego znaczenia content marketingu. Jest on podyktowany zarówno ewolucją praktyk marketingowych, które zmierzają ku ujęciu holistycznemu, jak i potrzebą dostosowywania stron WWW do aktualnych standardów optymalizacyjnych. W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o funkcjonowanie algorytmów wyszukiwarek. Określone schematy działania sieci wymuszają na właścicielach…

Artykuy blogowe i sponsorowane - rola w marketingu

Artykuły blogowe i sponsorowane i ich rola w marketingu firm

Artykuł to od ponad 200 lat najważniejszy i najpopularniejszy nośnik informacji. Obecnie jest również jednym z podstawowych narzędzi content marketingu. Warto docenić jego niesłabnącą moc i wykorzystać ją w rozwoju swojej firmy. Artykuły do internetu i prasy to współcześnie najchętniej wykorzystywany sposób edukowania rynku i promowania firmy. Jako element nienachalnego inbound marketingu, artykuły pozwalają czytelnikowi…

Artykuly eksperckie i ich rola w marketingu

Artykuł ekspercki – co to jest i jak wykorzystać go w marketingu firmy?

Artykuł ekspercki to specjalistyczny tekst o charakterze informacyjnym. Od zwykłego artykułu odróżnia go wysoka jakość warstwy merytorycznej, a często także kwalitatywny język. Artykuł ekspercki może zawierać wypowiedzi ekspertów i odwołania do literatury profesjonalnej. Cele artykułu eksperckiego Funkcje tekstów eksperckich mogą być podobne do tych, jakie pełnią treści innych rodzajów. Wśród nich wymienia się m.in.: przekazanie…

20 definicji content marketingu

20 definicji content marketingu, dzięki którym lepiej zrozumiesz tę strategię

Gdy czegoś nie rozumiemy, mówimy, że to „kompletna abstrakcja”. Jeden rzut oka to niekiedy za mało, by pojąć istotę danej rzeczy. Łatwo wtedy o odrzucenie tego, co wykroczyło poza nasze ramy poznawcze. Tymczasem po uważnym przyjrzeniu się można w pozornie nieskonkretyzowanej formie dostrzec więcej niż chaos – niewiele znacząca struktura odkrywa przed nami ważną ideę.…

Psychologia koloru - znaczenie

Psychologia koloru, czyli jak dobrać kolory strony internetowej

Kolory mają duży wpływ na nasze emocje i na to, jak postrzegamy obserwowane rzeczy. Zgodnie z psychologią koloru poszczególne barwy mogą wywoływać pozytywne, jak i negatywne odczucia, mogą także prowadzić do podjęcia lub zaniechania określonych aktywności. Wiedząc o tym, warto dobrze przemyśleć, jakie kolory będziemy stosować na stronie WWW i w innych materiałach firmowych. Właściwie…

Content marketing - formy i narzedzia

Content marketing – formy i narzędzia

Content marketing to jedna ze strategii inbound marketingu (permission marketingu), czyli marketingu za przyzwoleniem. Zakłada ona, że odbiorca przekazu reklamowego samodzielnie decyduje o wejściu w interakcję z marką i kierowanym przez nią komunikatem. Aby tak się stało, komunikat ten musi oczywiście zaciekawić odbiorcę. Dziś wiemy już, że bombardowanie ludzi nachalnymi reklamami absolutnie nie zdaje egzaminu.…

Copywriting wizerunkowy i sprzedażowy – sposób na wyższe zyski

Masz 50 milisekund. Tylko tyle potrzebuje internauta, by ocenić stronę WWW. Nawet mrugnięcie oka trwa dłużej, bo 400 ms! Badania przeprowadzone przez Google i naukowców z Carleton University uświadamiają, jak mało czasu mamy, by wywołać dobre pierwsze wrażenie i osiągnąć najważniejszy cel biznesowy: zwrócić uwagę, zainteresować ofertą, wzbudzić pożądanie, doprowadzić do zakupu i usatysfakcjonować klienta. Tym, co na pierwszy…